Дропшипінг — це схема продажів, у якій інтернет-магазин виступає посередником між покупцем та постачальником. Магазин знаходить клієнтів та приймає від них замовлення, після чого передає інформацію постачальнику, який відправляє товари покупцям напряму. Дропшиперу не потрібно купувати товар, орендувати склад і контролювати доставку. Його завдання — просувати товари і шукати клієнтів, заробляючи на націнці до оптової вартості товару. Всім іншим займається постачальник.
Переваги дропшипінгу
Мінімальний стартовий капітал. Не потрібно закуповувати товар, орендувати склад і офіс, а це основні витрати звичайних інтернет-магазинів. Але торгувати зовсім без інвестицій не вийде, адже потрібно створити майданчик для продажів і оплачувати рекламні кампанії.
Низькі ризики. Дропшипер у будь-який момент може припинити торгівлю, змінити нішу чи зайнятися чимось іншим. У нього немає нерозпроданих товарів на складі та великих вкладень, які можна втратити.
Більше можливостей. Дропшипінг дозволяє одночасно мати кілька магазинів з різними типами товарів. Можна створити магазин з величезним асортиментом, просто зібравши прайси всіх постачальників у ніші. Також у дропшипінгу присутній ефект довгого хвоста — можливість заробляти на безлічі дрібних продажів, завдяки широкому асортименту.
Концентрація на просуванні. Знявши з себе обов’язки з організації доставки, у вас звільниться більше часу на маркетинг. Ви зможете активно займатися просуванням товарів, що допоможе збільшити ваш дохід.
Недоліки дропшипінгу
Слабкий контроль за процесами. Дропшипер не має можливості проконтролювати якість товару та час доставки. Наприклад, ви не зможете перевірити товар на наявність недоліків перед відправкою. Ці моменти залежать від того, наскільки постачальник відповідальний, тому важливо співпрацювати з надійними компаніями.
Ризик потрапити на недоброчесного постачальника. Постачальник з вашого партнера може перетворитися на конкурента. У нього залишаються контакти ваших клієнтів, тому він може додати їх у свою email розсилку, щоб пропонувати товари напряму. У постачальника є перевага — більш низькі ціни, адже він може продавати товари з меншою націнкою.
Відповідальність за чужі помилки. Дропшипер не контролює частину процесів пов’язаних з доставкою товарів, але він несе відповідальність перед покупцем. Саме інтернет-магазину, а не постачальникам, доведеться вирішувати конфліктні ситуації з клієнтами. При цьому не важливо виникла ця проблема через ваші дії чи ні.
Як працює дропшипінг: покрокова інструкція
Робота за моделлю дропшипінгу — це чудова можливість розпочати свій шлях в e-commerce. Передача частини процесів постачальнику значно полегшує управління власним інтернет-магазином. Втім для запуску бізнесу майбутньому дропшиперу все одно потрібно зробити декілька важливих кроків.
Вибір ніші
За схемою дропшипінгу можна продавати майже будь-які товари, тому вибір ніші багато в чому залежить від ваших особистих уподобань. Подумайте над тим, які товари вам цікаві. Можливо, ви маєте якесь хобі чи ви просто добре розбираєтесь, наприклад, у косметиці. Ці знання допоможуть вам не лише вибрати нішу, а і успішно працювати. Товари не продають себе самостійно — ефективність продажів залежить від експертності продавця. Вам потрібно розуміти в чому перевага окремих позицій в асортименті, кому вони підходять, як їх застосовувати тощо. Детальніше про те, як вибрати нішу для інтернет-магазина читайте в нашій статті.
Якщо ж ви не маєте особистих уподобань, то виберіть нішу з популярними товарами. Наявність трендових товарів у ніші дещо полегшить пошук клієнтів. Знайти таку нішу нелегко та, зазвичай, в ній підвищена конкуренція. Вам доведеться витратити чимало часу на дослідження ринку, щоб знайти трендові товари. Ідеально, якщо ви знайдете нішу, товари в якій ще не стали популярними, але в найближчий час попадуть в тренди.
Пошук постачальника та укладання договору
Дропшипінг базується на надійності постачальників, тому до їх пошуку потрібно поставитися вкрай відповідально. Головними критеріями оцінки кандидатів на роль постачальника мають бути: якість товарів, умови співпраці та чесність. Одразу оцінити чи влаштовує вас постачальник складно, тому з ним потрібно поспілкуватися та вивчити відгуки про нього. Також звертайте увагу на ексклюзивність продукції, яку вам пропонують. Якщо ці товари продаються в десятках інших магазинів, то в таких умовах вам буде складно продавати, адже конкуренція виявиться надто серйозною.
Шукайте постачальників в Google, спеціалізованих каталогах та соцмережах. Постачальниками у схемі дропшипінгу можуть бути оптові магазини, дистриб’ютори, імпортери чи виробники. Спробуйте вийти на виробників напряму та дізнатися чи цікава їм подібна співпраця. Якщо так, то ви зможете отримати більш вигідні умови для дропшипінгу та стати одним з офіційних дистриб’юторів продукції. Читайте в нашій статті про те, як знайти постачальника для інтернет-магазина.
Коли ви визначитесь з постачальником, укладіть договір про співпрацю. Опишіть в документі хто які обов'язки на себе бере, щоб у разі конфліктних ситуацій керуватися цими положеннями. Договір також знадобиться для офіційного оформлення вашої діяльності.
Створення майданчика для продажів
Для розповсюдження товарів постачальника вам потрібен власний майданчик з каталогом товарів, де покупці зможуть оформлювати замовлення. Більшість крупних маркетплейсів не співпрацюють з дропшиперами, тому для продажів залишаються лише соцмережі та власний сайт. Дропшипери часто створюють магазин в Instagram, тому що це швидко та легко. Але для повноцінних продажів ця платформа не зовсім придатна. В ній відсутні базові функції інтернет-магазину, наприклад корзина та онлайн-оплата. Також для магазинів у соцмережах завжди є ризик, що сторінку заблокують та всі ваші старання виявляться марними.
Для того, щоб забезпечити комфорт покупців та мати простір для розвитку бізнесу — краще відкрити свій інтернет-магазин з окремим сайтом. Ви завантажите на сайт прайс-лист від постачальника з описом та фото товарів. Покупці отримають зручний, інформативний каталог товарів та зможуть самостійно оформлювати замовлення. Товари з власного сайту можна просувати через різноманітні канали продажів, у тому числі соцмережі. Це значно розширить потенціал інтернет-магазину та дозволить охопити більшу аудиторію клієнтів.
Деякі постачальники хочуть знати де ви плануєте продавати їх товари ще перед укладанням угоди. Вони можуть попросити вас показати сайт, сторінку в соцмережах чи будь-який інший майданчик. В такому випадку вам доведеться створювати свій майданчик для продажів ще перед пошуком постачальника, відразу після вибору ніші.
Реєстрація бізнесу
Для офіційного ведення діяльності, вам потрібно оформити свій бізнес. Для цього ви маєте зареєструватися, як фізична особа-підприємець або юридична особа, та сплачувати податки. В іншому випадку ваша діяльність буде нелегальною, що призведе до проблем із законом. З цієї причини краще оформити свою діяльність до старту продажів. Тут вам також знадобиться агентський договір, який ви уклали з постачальником ще раніше. В нашій статті ми детально розповіли як відкрити ФОП. З матеріалу ви дізнаєтесь, що треба для реєстрації бізнесу, які КВЕД слід обрати для інтернет-магазину та багато іншої корисної інформації.
Просування товарів
Головне завдання дропшипера — пошук клієнтів. Саме в цьому буде полягати ваша основна робота, після запуску інтернет-магазина. Вам доведеться просувати свій майданчик у пошуковій видачі, налаштовувати контекстну рекламу, розвивати сторінки соцмережах тощо. Якщо ви не дуже знайомі з інтернет-маркетингом, то вивчіть інформацію з відкритих джерел. В інтернеті є чимало порад, які допоможуть збільшить трафік вашого інтернет-магазину.
Виділяйте на просування інтернет-магазину якомога більше часу, адже від цього буде напряму залежати ваш заробіток. В окремих ситуаціях ви можете звертатися за допомогою до спеціалістів з реклами. Наприклад, SEO є ефективним, але складним у реалізації методом просування. Тому багато хто звертається до SEO-спеціалістів і це цілком нормально. Але не поспішайте витрачати гроші на маркетингові агентства — спочатку самостійно дослідіть доступні канали просування та оберіть ті, що вам до вподоби.
Ведення обліку
Для якісного обслуговування клієнтів і налагодженої співпраці з партнерами вам потрібно вести облік. Ви маєте точно збирати всю інформацію про замовлення та клієнтів, щоб передавати її постачальнику для відправки. Для вирішення цих задач якнайкраще підходить CRM. За допомогою системи обліку ви зможете сформувати якісну базу клієнтів, покращити ефективність продажів і просування. Також CRM дозволяє вести складський облік, що в перспективі може знадобитися для синхронізування залишків з постачальником. Детальніше про те, що таке CRM та для чого вони потрібні читайте в нашому окремому матеріалі.
Масштабування
Після того, як ви організуєте всі процеси та будете отримувати стабільні продажі — настане час масштабування. Вагома перевага дропшипінгу в тому, що він дозволяє співпрацювати одразу з декількома постачальниками і, як наслідок, значко розширити свій асортимент. Головне, щоб це не суперечило умовам договіру з вашими партнерами. Разом з розширенням асортименту, ви зможете виходити на нові майданчики для продажу товарів. Таким чином ваші продажі будуть зростати.
Комментариев нет:
Отправить комментарий